Miről árulkodik a referencia?
Egy induló, de egy már régebb óta működő reklámügynökség számára is fontos, hogy olyan ügyfelekkel dolgozzon együtt, akivel kölcsönös a szimpátia és a megelégedettség. Mert igen, nem csak az ügyfél elégedettsége fontos, ugyan úgy számításba kell venni, hogy egy reklám ügynökség munkatársai is szívesebben dolgoznak együtt jó fej, emberséges, kreatív és rugalmas ügyfelekkel. A reklám ügynökség honlapján általában fel vannak sorolva a referencia aloldalon azok a cégek, akikkel már együtt dolgoztak. Minél több és minél szerte ágazóbb referenciával rendelkeznek, annál megbízhatóbb és jobb képet alkotnak róluk a jövendőbeli ügyfeleik, megbízóik. Tudni kell azonban, hogy a reklámügynökség nem minden esetben kap jóváhagyást a megbízójától arra vonatkozóan, hogy a partneri együttműködésüket nyilvánosan is közzé tegye. Mert bizony ez sem úgy van, hogy bárkit, bárhova kitehetünk vannak olyan multinacionális vállalatok, ahol erre is külön és igen komoly szabályozások vonatkoznak. De van, ahol még azt is engedélyezik, hogy egy-egy sikeres és komoly kampánnyal akár még szakmai versenyekre is pályázhasson az ügynökség. Hiszen az ilyen szakmai megmérettetésen elért eredmények szintén jó referenciának számítanak.