Hogyan érjek el minél több potenciális hírlevél feliratkozót?

Cikkünkben arról lesz szó, hogyan tudunk minél több potenciális hírlevél feliratozót szerezni, így növelve vállalatunk címlistáját. És ezzel együtt a lehetséges vásárlókat is ösztönözzük a magasabb konverziós ráta érdekében. Ennek számos módja ismert, mi most ezek közül néhányat sorolunk fel, de ez a lista kreativitásunk segítségével bővíthető.

  1. Releváns információ szolgáltatása

Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy minden hírlevél alapja a releváns információ nyújtása (erről már előző cikkünkben ejtettünk szót). Ha szeretnénk, hogy hírlevél feliratkozóink száma növekedésnek induljon elengedhetetlen feltétel, hogy olyan tartalmat kapjon, amit ő elvárhat tőlünk akár egy adott termék vagy szolgáltatás kapcsán. Ha pedig ez a tartalom értéket hordoz magában, akkor a jelenlegi olvasók szívesebben fogják hírlevelünket megnyitni és elolvasni. Azonban azt se felejtsük el, hogy ezek a feliratkozók a hírlevelünkről alkotott képüket, véleményüket szájról szájra tovább adhatják, tehát mindig tartsuk szem előtt a hiteles, releváns információk írását!

  1. Hatásos weblap és a feliratozási űrlap

Talán ez sem újdonság sokak számára, mivel amelyik vállalat rendelkezik egy relatíve mindig frissülő, aktív weboldallal, sosem hagy ki egy űrlapot a feliratkozók számára. A feliratkozási űrlap közelében meg kell indokolni, hogy miért is érdemes feliratkozni a mi hírlevelünkre és mire számíthatnak a jövőben! Minden bizonnyal két dolgot mérlegelnek az emberek a feliratkozás előtt. Az első, ami a legfontosabb, hogy biztonságos-e. Meg kell nyugtatnunk őket, hogy elérhetősége biztonságban lesz, nem fogjuk őket a promócióinkkal bombázni és nem küldünk nekik SPAM-eket. Az másik pedig, hogy miért iratkozzanak fel, mit kapnak tőlünk azért cserébe, hogy az értékes idejüket ránk szentelik.

  1. Pop-up hirdetés

Manapság egyre több weboldal radikálisabban használja az úgy nevezett Pop-up hirdetést (magyarul hirdető ablak). Ez pedig azt jelenti, hogy amikor látogató a weboldalra érkezik rögtön egy hirdető ablak jelenik meg előtte (de akár egy kisebb idő után miközben tartalmunkat olvassa), ahol bújtatottan (pl. kedvezményre felszólító kuponok) vagy akár nyíltan hírlevél feliratkozásra motivál. Sokakban felmerül a kérdés, hogy ez mennyire zavarhatja az embereket, mennyire kelt az olvasóban negatív hatást. Az elmúlt időkben több kutatás is bebizonyította, hogy egyre kevesebb ember számára frusztrálóak vagy dühítőek ezek a felugró hirdető ablakok. Főként azoknak az embereknek, akik számára a tartalom érdekes és figyelemfelkeltő, vagy akár a Pop-up ablak egy értékes ajánlattal rendelkezik. Tehát egy jól felépített Pop-up hirdetés is tud annyira hatékony lenni, mint bármely más módszer.

  1. Érdekes témák, csali tanulmányok

Ki ne látott már volna olyan weboldalt, ami olyan tudást akar átadni, ami a hihetetlen mértékű növekedésről, rendkívüli feliratkozásról, vagy akár a korábbinál sokkal hatékonyabb targetálásról szól, és velünk is megosztják ezt, ha regisztrálunk email címünkkel? Vagy akár egy könyvet is megkaphatunk ingyen, csak az email címünket írjuk le? Egyre többen alkalmazzák ezt a trükköt, ami igencsak hatékony tud lenni. Ezt egy kicsit átformálva már mi is készíthetünk hasonló üzeneteket: írjunk egy színvonalas tanulmányt egy olyan témában, ami izgalmas olvasóink számára, és amit csak a hírlevél-feliratkozók kapnak meg. Az ilyen tanulmányokat csalinak nevezzük. Nem fontos, hogy túl hosszú legyen egy téma, viszont a legfontosabb, hogy ütős, hasznos és kiváló minőségű legyen. Ha ezt értékelik és nagyobb sikert ér el, akkor ezt akár egy 1-2 mondatban összefoglaló és izgalmat keltő szövegben ki lehet emelni. Ezt megtehetjük akár a közösségi oldalunkon, akár a weboldalunkon és így már mi is buzdíthatjuk az érdeklődő olvasókat email címük megadására, ha kíváncsiak a tanulmány részleteire.

  1. Facebook és a nyereményjátékok

Magyarországon talán a legismertebb és a legtöbbet használt közösségi oldalát, a Facebookot sem hagyhatjuk ki a felsorolásból. Napjainkban bizonyára az egyik leghatékonyabb hirdetési felület. Végül, de nem utolsó sorban két ötletet említenénk meg ennek eredményes kamatoztatására. Az első, hogy vállalatunk saját Facebook oldalán időnként felhívhatjuk rajongóinknak a figyelmét arra, hogy milyen hihetetlen előnyökkel jár, ha feliratkoznak a hírlevelünkre. Jó alkalom lehet erre egy olyan akció, amihez a kupont csak a feliratkozók kapják meg. A másik pedig, egy olyan kampány/nyereményjáték létrehozása, ahol olyan ajándékokat, kuponokat, akciókat nyerhet, ha kitölt egy űrlapot, kérdőívet (ami akár egy hatékonyabb piackutatás érdekében is hasznos lehet), ahol az email címét is megadja. Azonban nem elfelejtendő, hogy bármely közösségi oldalon való hasonló tevékenykedés is lehet épp oly hatékony, mint a Facebook.